tirsdag 25. februar 2014

I Think I Love You Too Much





Det å komme frem til en sang til dette innlegget var ikke lett. Det fordi en sang knyttet til dette, vil for all tid bli stående som en noe trist, men likevel en sang med håp. Så da har jeg bestemt meg for at det er Christel Alsos sin vakre sang "Too much" fra albumet Closing the distance, som skal være tittelen. Den første tiden Siv og jeg hadde sammen var dette vår sang. Vår kjærlighetssang! Vi spilte den høyt og lot oss rive med.

 Without You close
I´m lonely
I miss you
Now I am lost
Not finding a way to where you are
                                                                               Christel Alsos, Too Much

Erfaringer man gjør, enten alene eller sammen med andre, benevnes også bagasje. De siste 7 årene har mine erfaringer blitt gjort sammen med Siv. Bagasjen har blitt stor efterhvert. Vi flyttet sammen. Mange vil si, også vi nå i eftertid, kanskje litt tidlig. Efter 5 år flyttet jeg ut. Så har vi prøvd kjærsteløsningen i halvannet år. Vi nå gitt slipp på hverandre.

I løpet av den fantastiske og tidvis prøvende tiden vi hadde sammen, etablerte vi SiGaDesign. Et samarbeidsprosjekt hvor kjærligheten til hverandre og hverandres prosjekter stod i høysete.  Noen prosjekter utviklet vi sammen, mens andre igjen ble diskutert og snakket om under prosessen til den som eide prosjektet.

Siv hadde et ønske om en veske. I skinn. Sånn som skulle henge over skulderen. Enkel og ren. Vi tegnet noen utkast. Jeg laget en papirmodell. Noen endringer ble utført. Og så var det i gang.

ShabbyCarry, et samarbeidsprosjekt!



BLÅ ShabbyCarry
Læret denne vesken er sydd av, er fra et garveri i Norge. De leverer blant annet skinn og lær til motehusene i Europa til deres vesker og ikke minst læret til norske skistøvler. For å skape litt kontraster, har jeg sydd den med hvit tråd. Bærestroppen er i brunt tykt lær slik at de ikke skal gnage i skuldergropen.

Ved siden av den Siv fikk spesialsydd til seg, er dette hennes favoritt basert på fargen på læret.




Pris kr. 1800,-

BRUN ShabbyCarry Nr.1
Dette er et helt vanvittig lær. Det er spesielt håndplukket hos C. Hemsen basert på det spillet jeg ville ha i læret. Har her forsøkt meg på en løsning hva gjelder rem-festene som jeg er meget fornøyd med.

Sydd i 2,7 mm lær. Står elegant



Brune og diskret sømmer



Vesken er sydd utfra et helt stykke lær. Flippen er sydd fast på innsiden, brettet opp.



Sømdetaljer





Alternativ festesøm på stroppene

Pris kr. 1800,-

BRUN ShabbyCarry S
Bestilling fra kunde som ville ha en noe lettere veske enn det både den brune og blå er.

Ren og enkel i en vakker brunfarge


Sydd sammen i midten for så å sy hver flapp fast på hver side


Det er lagt inn en ekstra lærplate i bunnen for å holde vesken stiv, samt ringer for feste av nøkler og mobil.


Pris fra kr. 1400,-


Alle veskene er håndsydd av Gaute
Alt lær er fra C. Hemsen AS
Design, utforming og tanker er gjort av SiGaDesign; Siv & Gaute
Sydd av Gaute
Foto og lay-out Gaute

1 kommentar: